El germen de la celebració es va gestar a la Universitat de Nanjing, on un grup de joves va reivindicar l'orgull de ser solters (la societat xinesa és molt tradicional i exerceix molta pressió perquè per exemple, les dones es casin joves). La suma -quatre- dels números de la data escollida per a la seva celebració -11 del 11- representa un arbre sense fulles, una metàfora d'aquells que encara no han passat per l'altar.
El que en un principi era una festa entre amics, aviat es va convertir en una tradició universitària. Els joves s'ajuntaven per beure 'youtiao' i cantar en karaokes.
El 2009, la celebració va donar un gir en sumar-se Alibaba a la 'festa de solteria'. El gegant asiàtic va oferir descomptes en els seus web durant les 24 hores del 11 de novembre. Un any després, les ofertes van ser encara més destacades: allò era imparable. La Xina ja tenia el seu dia per al consumisme en línia.
Alibaba representa més del 80% del mercat de vendes per internet de la Xina.
Es prediu que 1,7 milions de missatgers, 400.000 vehicles i 200 avions faran entregues de productes que van des d'electrònica fins cosmètics malgrat la desacceleració del creixement a la Xina.
La firma assegura que més de 27 milions de compres es van realitzar a través de dispositius mòbils durant la primera hora.
El Doble Onze, s'ha convertit en l'esdeveniment més important dels comerciants xinesos.
En conclusió, pensem que la venda online està guanyant la partida a les compres tradicionals de botiga i de centres comercials, la Xina n’és un reflex, però aquí no trigarem a veure el mateix.
Redactors: Joel Lagé i Juan Almansa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada