dissabte, 5 de novembre del 2016

Continuen les històries del Pla Lector i Comunicació


En aquest taller intentem treballar de manera més lúdica l'expressió escrita i ho fem de forma integradora per tal que puguin desenvolupar totes les seves habilitats.
Aquest cop després de visualitzar el curt The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore, guanyador d’un Òscar l’any 2011, hem hagut d’inventar-nos un petit relat fantàstic seguint el mateix l’estil de la història vista.

Aquí us en presentem una.  
 
Sóc un llibre, és de dia i em dic ''El noi de les tres cases''. Ara mateix em sento abandonat i trist. El que era el meu propietari fins fa una estona acaba de sortir del vagó de metro perquè de cop s'ha adonat que ja era a la seva parada i m'ha oblidat al seient.

Veig com una noia m'està mirant des de fa una estona. Ara s'aixeca ve cap a mi. Tinc una mica de por, tot i que la seva cara no sembla amenaçadora.

La noia m'agafa, cada cop tinc més i més por, es queda amb els ulls clavats a la meva portada, em gira i es llegeix la meva contraportada. El meto cada vegada va més i més ràpid, tot tremola amunt i avall. A la noia cada cop li costa més llegir. Jo cada cop tinc menys por i em sento més tranquil. La noia para de llegir. S'asseu en un seient i em posa a la seva falda. El metro de cop para i sortim del vagó. Ella em porta a una finestra però li diuen que allò no és objectes perduts i no se'm queden. Em porta cap a casa de la noia i em deixa ordenadet damunt una taula. Al cap dels dies tornem al metro. El metro està que vessa de la gent que hi ha. De cop, la noia se sobresalta i mira fixament davant seu, jo intento veure entre la gent i allà hi ha el meu amo!

La noia comença a córrer entre la gent apartant-se entre una persona i una altra. Quan arribem fins al meu amo, la noia i ell es posen a parlar i d'entre les paraules entenc una cosa: Ja se n'ha comprat un altre i no em vol.

Jo em sento malament i disgustat. L'altre llibre té una cara satisfeta i amb aires de superioritat. Cada cop em sento pitjor. Tornem a casa de la noia i decideix llegir-me, em sento millor i ja tinc un nou amo!




Octubre 2016

Francesc Coll Guinart

1r A ESO

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada